mirror of https://codeberg.org/Sonoj/osamc.de
49064f23bc | ||
---|---|---|
.. | ||
downloads | ||
include | ||
sessions | ||
2021-03-osamc-kreiskomposition-1-Harmony.flac | ||
2021-03-osamc-kreiskomposition-2-Mortal_Comeback.flac | ||
2021-03-osamc-kreiskomposition-3-Fiffis_Groesstes_Abenteuer.flac | ||
2021-03-osamc-kreiskomposition-4-Am_Gleis.flac | ||
README.txt | ||
index.html | ||
metadata.ini |
README.txt
<p><b>English translations are added as <small>small</small> text below each paragraph.</b></p> <p> Vom 19. Februar 2021 bis 2. März 2021 haben wir zu viert 4 Stücke produziert. Es ist damit die zweite Runde unseres Kreiskompositions-Projektes. Alle hatten je drei Tage Zeit eine vorgegebene "Schicht" (z.B. Bass & Schlagzeug, Akkorde etc.) zu produzieren, dann wurden die Ergebnisse in einer festen Reihenfolge weitergereicht und man bekam von jemand anderem ein Zwischenergebnis, um damit den nächsten Schritt zu machen. <p><small> From February 21, 2021 to March 2, 2021, four of us produced 4 musical pieces. This marks the second iteration of our circle-composition event. Each of us had three days to produce a given "layer" (e.g. bass & drums, chords etc.), then the results were passed on to the next person in a fixed order and everyone got an intermediate result from the person before him to base the next step on. </small></p> </p> <p> Es wurde sich darauf geeinigt die Projekte jeweils als Ardour(-session-archiv) (48kHz 32bit Float) weiterzugeben und nur fertige Audiospuren weiterzugeben, bzw. Zwischenschritte wie MIDI-Tracks oder Plugins in einer Extraspur zu behalten und diese stummzuschalten, oder zu verstecken. <br> Es gab keine musikalischen Vorgaben. <p><small> It was agreed to pass on the projects as Ardour(-session-archive) files (48kHz 32bit float) and to pass on only finished audio tracks, or to keep intermediate steps like MIDI tracks or plugins in an extra track and to mute or hide them. There were no musical guidelines. </small></p> </p> <p> Am Ende entstanden also 4 Stücke von jeweils vier Personen in unterschiedlichen Rollen. <p><small> So in the end, 4 pieces were created, each by four people in different roles. </small></p> </p> <h2>Ablauf</h2> <ul> <li>19.2-21.2 Tiefe Frequenzen / Rhythmussektion</li> <li>22.2-24.2 Begleitung / Akkorde / Walgesang etc.</li> <li>25.2-27.2 Melodie / Solos / Gesang etc.</li> <li>28.2-02.3 Produzentenrolle: Titel, Mix, Effekte, "Stück fertig machen"</li> </ul> <small> <h2>Schedule</h2> <ul> <ul> <li>19.2-21.2 Low Frequencies, Rhythm-Section</li> <li>22.2-24.2 Accompaniment / Chords / "Whale Sounds" etc.</li> <li>25.2-27.2 Melody / Solos / Voices etc.</li> <li>28.2-02.3 Producer: Title, Mix, Effects, "Finish the piece"</li> </ul> </ul> </small> <h2>Stücke und Musiker</h2> <p> Alle Stücke sind unter Creative Commons CC-By-SA lizensiert.<br> Die Urheberangabe ist mit der URL https://www.osamc.de/archiv/2021kreiskomposition2/ umzusetzen. </p> <p>Die Ardour Sessions befinden sich <a href="sessions/">hier zum Download</a><p> <small> <h2>Tracks and Musicians / Composers</h2> <p> All tracks are published under the Creative Commons CC-By-SA license.<br> Use the URL https://www.osamc.de/archiv/2021kreiskomposition2/ for the copyright notice. </p> <p>The Ardour Sessions are available <a href="sessions/">for download here</a><p> </small> <h3>1 - Harmony</h3> Nils -> Julia -> Chris -> Daniela <h3>2 - Mortal Comeback</h3> Daniela -> Nils -> Julia -> Chris <h3>3 - Fiffis Größtes Abenteuer ("Fiffis greatest Adventure")</h3> Julia -> Chris -> Daniela -> Nils <h3>4 - Am Gleis</h3> Chris -> Daniela -> Nils -> Julia